onsdag 5 oktober 2011

Counting my blessings

Idag satt jag på spårvagnen och såg en kvinna med ett radband och kom på en bra idé. Jag är ju en lyckligt lottad människa och borde lite oftare känna det så och glädjas över det snarare än att jaga omkring och gnälla över petitesser och sådant jag råkar sakna...
Så jag tänkte ut viktiga saker som är bra eller som jag tycker är bra och satte en färg på dem. Det är saker i stora drag, som att det finns kärlek i mitt liv, människor som jag bryr mig om och människor som bryr sig om mig.
Det kändes som rött och därför köpte jag röda pärlor.
Andra "blessings" i mitt liv fick färgerna blått, grönt, rosa och guld. Så tänkte jag ut hur de ska träs och så satte jag igång.(Tyvärr hade de röda pärlorna för små hål så nu måste jag ha en alternativ plan...)

5 kommentarer:

Carola sa...

Håller du på att göra en frälsarkrans? (livets pärlor)? :)

Maritas Maskor sa...

Det var det bästa jag har hört på länge!
Jag håller verkligen med om att vi människor är mycket bättre på att komma ihåg allt som vi inte har än att se vad vi faktiskt har och dåliga på att uppskatta det.
Ofta tar vi familj, vänner kärlek och vänskap för givet, men det är inget som är givet och garanterat i livet.
Jättebra idé med radbandet Cecilia!

Pixi sa...

Det var ju en bra idé , kommer att bli läckert !=)

Tina sa...

Underbar ide!! Vi SKA vara tacksamma för det som vi har.

Tack för informationen om "nystpinnen". Det är något som jag ska försöka mej på. Har nämligen mer än 6 kg hemspunnet garn som måste nystas. Så jag har något att sticka med i vinter... ;o))

Therese sa...

Fantastiskt bra idé, en sådan ska jag också göra så småningom!