söndag 3 juli 2011

...spinna sig från mörker till ljus...

Egentligen ska det vara "spela sig..."och det handlar om en orgel. Orden är från Alf Hambes sång, hela texten finns här.
Men när jag med öm tass svamptvättat Marta och smort in lite här och där spann jag med de rester från galengarnet som låg i garnkorgen och det var fint. Hon går jämnt och stadigt, lagonm snabbt och det är lätt:Sonen tillverkade en fin krok till mig för det är ganska långt att få in tråden i spolen.Nu ska jag fuska som frisör och klippa maken som åker till Australien om en lite drygt en vecka!

4 kommentarer:

Sanne sa...

Vilket fynd!

Rosenvante sa...

Skönt att den fungerar så bra.
Men ska du inte åka med till Australien?
Stempens största önskan är nog just att få göra denna resa också, dock inte min, så ska han dit får han åka själv, alldeles för mycket konstiga farliga djur där.
Tur du har en sådan duktig son som är så behjälplig för dig ofta och som ser vad mamma behöver.

Lilli sa...

Vad gulligt av sonen att fixa ett hjälpmedel till dig :) Han är också händig ju! Du hanterar din spinnrock varligt förstår jag.

Gärdet sa...

Visst kan man känna sann kärlek til sin spinnrock! Det verkar som att du och Marta kommer att ha en lång och mysig vänskap :)