onsdag 6 juli 2011

Sommardag

Sol och bad. Och så har jag tvättat båten som kanske kommer i sjön i år. Eller kanske inte, men lite ren kunde den ju alltid få bli.
Röda och vita vinbär:Inte någon sådan där 30 kg skörd som jag minns från min barndom och kanske är det just det, det blev lite för tung plikt med bär och skörd under min uppväxt, jag vill inte mera nu!
Fast jag skulle gärna vilja att jag ville, om jag så säger! :-)
Prototyp nummer två är klar:Tror nog att jag kan skriva ner en begriplig beskrivning. Det vill säga begriplig för någon annan än jag själv men det kan ju bara någon annan avgöra. Tacksam för synpunkter i fall någon försöker följa någon av mina beskrivningar och eventuellt inte förstår vad som menas...

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det där med bären känner jag igen. Som barn var man ju tvungen att åka med och plocka alla bär som gick att plocka och det pågick ju i dagar. Som småbarns mamma var man tvungen att dryga ut och man ville ju vara duktig och göra allt själv. Nu vill jag men jag orkar sällan. Det senaste året har jag dock börjat spara flaskor med kork, ja, du vet om man skulle göra svartvinbärs saft. Hm, det är nog barnbarnens fel, fast det är ju inget fel med sån saft, den är ju supergod.
Jisses så du hinner sticka, och fixa, har ni verkligen badväder, verkar ju inte så. :)

aliel sa...

Åh va sugen jag blev på vinbär när jag såg bilden! Jag som ändå tycker att de svarta är godast... :-)

Hamrånge slöjdare sa...

Jag tycker dom röda är bäst, jag gör gele det måste man ha till älgsteken!! Gullig mössa.