onsdag 20 juli 2011

Linneväveri och problemlösning!

När jag åkte hem från mamma i måndags upptäckte jag strax före Horred att jag begått ett misstag; jag hade inte laddat min iPod!!!Så när jag började skönja byggnaderna i Horred var det tyst i öronen och en liten plan började se dagens ljus.
Jag parkerade på Ekelunds linneväveris parkering, rotade fram laddaren och gick in i affären där jag aldrig varit.
Såvitt jag minns.
(Det sista med tanke på att jag varit på en massa vävrelaterade ställen med mor och far för så länge sedan att jag inte protesterade men inte heller egentligen var närvarande. De senaste 13 år har jag åkt förbi massor av gånger men aldrig i sällskap med någon som velat följa med in. Den här gången hade jag för dylika besök ett utmärkt sällskap, it was me,myself and I.)

Nåväl, innanför dörren insåg jag risken att bli distraherad så jag koncentrerade mig hårt och gick till kassan där en ung, och som jag tänkte iPod-förstående person stod, och frågade om jag fick ta lite ström från dem, och det fick jag.
Sedan gick jag varv på varv och klappade och önskade mig en eller två av varje utom bröllops-serien som jag tycker är lite trist. På sista varvet fick jag med mig en duk som present till brorsonen, ett par disktrasor och hållare till dessa.(Det var inte exakt detta underbara mönster på presenten men något liknande...fast lite vackrare ändå, hittar det helt enkelt inte!) Sedan kunde jag fortsätta resan hem med present- och iPod-problemet löst!
Fiffigt, eller hur?

7 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Så himla innovativt gjort av dig :)
Såg att du och Willow Fairy också hade träffats igår! Kul eller hur?

Lilli sa...

Ja, det var fiffigt. Där slog du två flugor i en smäll, och ordnade present också :)

Rosenvante sa...

Finurligt och så blev det ju bra med.
Kul att du träffade Ulrika och att ni hade det mysigt ihop. Verkar som det är stora bloggträffar året iår.

aliel sa...

Vilken bra kombination. Ladda både tekniskt och mentalt. :-)

Hoffmans Design sa...

Vad smart du var.
Nej vi åt inte vid kvarnen. Vi har ett favo som ligger när du kör upp mot trafik ljuset så har du Skenes järn på vänster sida du svänger vänster och kör en bit så kommer lassaretet på höger men på vänster så står det kondotori där brukar vi alltid stanna dom har mycket att välja på och sen kan du sitta i deras trägård på baksida. Huset är väldigt gammalt och slitet. Gult. Mysigt.
Testa det. Vad tråkigt att du var där dagen innan det hade varit kul att se nästa gång. Kram

AnJa sa...

Vad smart du är :-) Göra två flugor på smällen sådär! Jag vill åxå träffa andra bloggare men antar att jag liksom bor i lite fel landsända för att träffa så många. Men Mia finns ju som tur är :-)

Mia stickar sa...

Ja , jag har ju förmånen att ha fått träffa Anja IRL och vi fann varann direkt! Ni verkar ha haft riktigt spinn-kul! Jag skulle aldrig ha kommit på iden att ladda på en affår, smart du äär!