torsdag 23 juni 2011

Leather and lace

Sjalen är snart klar, är i det där läget att jag stickar så snabbt jag kan för att bli färdig och det finns ingen vila i det. Återigen den där halvtrista upplevelsen av att nystanet är vackrare än garnet blir uppstickat...Bakom ligger det blivande sittunderlaget. Det kommer bli supertjockt och dessutom tänker jag sätta på en bottenplatta av skinn. Köpte en bit för 16 kr. Jag inser att det kommer bli svårare att tvätta underlaget men handen på hjärtat, det gör man ju inte så ofta i alla fall?!

För mig är "Leather and lace" en låt som Lee Hazelwood sjöng i duett med...Nancy Sinatra (?) på 70-talet men jag tror att det finns en yngre generation som tänker på en helt annan sång. Den vet jag inget om... :-)

1 kommentar:

4U2 sa...

Ha,ha,ha ja, ibland vill man starta så många projekt!