tisdag 17 maj 2011

Sköna, hemska maj!

När allt händer på en gång! Konserter, fester, konferenser. Till och med vädret är på en gång: Vinter och vår samtidigt!
Som ren protest har jag påbörjat mitt troligen svåraste projekt hittills; en sjal ur boken Wrapped in lace som jag fick i julklapp. Garnet fick jag av "Par i stickor" och det är osannolikt härligt, skriver mer om det nästa gång men här är första tippen av 11 i min otroliga Faroese sjal.
(Vet inte vad det betyder, många frågetecken att räta ut, så småningom!)

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Visst är det så med maj. Glömmer det varje år och så står man där med skägget i brevlådan igen.
Lycka till med sjalen, själv har jag bara 2 hjärtanrader kvar på min sjal innan delningen.

Renée sa...

Igår kände jag nästan panik... Jag tyckte det inte var länge sedan barnet började fyran och nu är det snart sommarlov! Jösses... Snart har hon gift sig och jag bor på "hemmet"!
Ska bli kul å se sjalen när du kommit lite längre, i början ser man inte direkt hur det ska bli...