tisdag 19 april 2011

Lite av varje...

Jag fick tips om borttagning av häftmassa och ska prova det men problemet är att häftmassan liksom blivit alldeles lös, tror att den ingått ohelig allians med lösningsmedel i väggfärgen...

Jo, vi ska flytta och kanske har vi något på gång. Liiite osäkert ännu, men jag gillar att förbereda mig! Vara ute i god tid... :-)
Har egentligen lite panik eftersom 16 års bekvämt boende på ganska många kvadrat ska rivas upp och krympas in i betydligt mindre lägenhet. Fast det är PRECIS det jag vill; färre saker att vårda och hålla ordning på! Som på en långfärdsbåt, inget onödigt rajraj utan bara det man verkligen behöver.

Och så en plats för var sak och var sak på sin plats!

Har börjat sticka galengarnet...borde nog gjort strumpor för då hade garnet givit ränder men jag ville göra "a coat av many colors" så det blir någon form av poncho. Tror jag! :-)

Igår hade jag emellertid glädje av undanstoppade skatter då dottern broderar vidare och ville ha en bård eller blomma att pryda kanten med. Jag förstorade mönstret, lade ut det på ett online fotoalbum och simsalabim hade hon det hos sig. Hur fiffigt som helst.
I min gömma fanns också högoktanig vintage. Kanske skulle sticka en sådan jumper? När jag är klar med koftorna, då. Förstås!

2 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Det sk galengarnet ser helt fantastiskt ut. Jag skulle vilja kalla det "gladgarn".
Sarah

Bluewhiskey sa...

Det ser ut att bli en härligt färgglad poncho ^^

Här kom och gick snödropparna med en väldig fart, plötsligt har de blommat över och jag har för mig att de brukar stå sig lite längre än så. Björken har fått sina musöron, det smällde till över en natt. Med andra ord, det är VÅR och fy så gott! *atjoooo*

Ha en underbart trevlig påskhelg på landet :)