måndag 3 januari 2011

FO; julklapp

Så blev den klar, makens tovade dragspelsbasker:Den har en har ett pannband i dubbel, mjuk flanell så att den inte ska klia:Vi är båda rätt nöjda men det är först idag den kommer ut i den kalla verkligheten så maken kan känna efter om den är trivsam och varm. God jul, make!
Jag fick mycket gjort igår, jag tvinnade ihop det spunna garnet också. Jag glömde väga innan jag blötte ned det men det borde vara runt 100 g. Det är i alla fall 195 m och lent som en puss; det kommer bli en finfin scarf till tant Röd! (Något mer vinrött än bilden visar.)

Jag har just läst en bok som stannade kvar i hjärtat, den heter Niceville av Kathryn Stockett. Tre kvinnor, två verkligheter, en historia:

3 kommentarer:

AnJa sa...

Den baskern kan din make vara stolt över! Snygg! Och garnet ser superfint ut. Tack för boktips. Läser just nu Norrlands svårmod och den kan jag åxå rekommendera!

Hedvig sa...

Vilken tjusig basker! :)

Tigris Predikantan sa...

God fortsättning!
:)