tisdag 21 december 2010

Härlig vinterdag!

Promenerade till jobbet, på vägen går jag förbi ett delvis bortsprängt berg och där sipprar en massa vatten. Såhär ser det ut nu:Vad var det nu med mina ljusstakar? Jo, INTE dagens miljötanke men iaf...

1) In med ljusstakarna i frysen, då lossnar stearinfläckarna lätt, ibland nästan de HOPPAR av, beror nog på vad ljusstaken är gjord av och kvaliteten på stearinet.

2) Kör dem i diskmaskinen eller i vanliga disken om diskmaskin saknas dig.

3) Inte för att jag egentligen vill göra reklam för Cillit Bang men, spreja på lite grand, kanske fettvarianten är ändå bättre men jag hade kalksorten hemma. Skölj, torka och häpna!Fina, eller hur?!

Måste visa, på en plats inte långt från hemma står ett riktigt ovanligt hus:Runt och gult som en melon! Undrar så hur det ser ute inne och hur de löst möbleringen....

Nu ska jag paketera lite julklappar och sedan ska jag koka karameller, ett av sonens julönskemål. Eventuellt var dottern lite intresserad också, det märker jag snart!

Medans jag kämpar med papper och tejp lyssnar jag på Johan Theorins Blodläge. Den är mysig och spännande fast det är påsk i boken och det gör mig lite förvirrad eftersom jag är så inne i vinterstämningen!

Inga kommentarer: