lördag 20 november 2010

Vill ha...

ny kamera men orkar inte engagera mig...
Såg en annons idag på en riktigt billig, Fujifilm-kamera, 499 kr och eftersom dottern och maken ändå skulle till affären ifråga (jag gör inte reklam för dem, när jag köpte min dator kom den på annons en tusenlapp billigare dagen efter!) ska dottern kolla om den verkar "enough". Hon ska också kolla efter en billig mjölkvisp eftersom det hör till mina helgmorgonmys att få en kopp starkt kaffe med socker och varm, vispad mjölk och min nuvarande visp inte längre finns...kan man skriva så? "Min nuvarande visp inte längre finns"...Nä, troligen inte, nä.Fast jag vill ha en mer normal, tror jag...

Jag har ju lite grand att visa; min presentkortsstickning i färgen Ducks egg och frostsockorna och så har jag spunnit den första dutten BFL!
Ojojoj! Det var mysig spinning!
Färgen är lite kraftigare gräsgrön än jag tänkte mig när jag beställde men vad kan man begära när färgen heter Grass?!

Apropå färger så har jag ett gnagande, skavande minne om att jag kom på en sak att skriva på min önskelista inför julen... Jag TROR att det var något gult och att not-de-luxe-versionen var i plast och lite rundad, som ett större kinderegg...men vad tusan var det?
Jag tänkte på det när jag gick på Avenyn så jag får väl helt enkelt masa mig ut i snön och försöka hitta tanken igen, därnere på stan....Nä, så mycket snö är det inte, snodd bild! :-)

Tillägg: Nej, den kameran tyckte inte dottern jag skulle ha, hon hittade en annan så nu blir det spännande om ett tag när hon kommer hem!

2 kommentarer:

Lilli sa...

Hoppas att du får en bra kamera, en sån som du vill ha :)Hos oss är det mycket snö, flera cm i alla fall. Vad är BFL?? Är jag helt borta?

Rosenvante sa...

Då får vi hoppas du blir nöjd med kameran också.
Ska bli kul o få se korten sen på allt du ska fota. Men vad sjutton är det du skulle önska dig? Visst är det hopplöst när man tänker på nått och så väl vet att man kommit på nått bra och så glömer det sen. Jag gör ständigt så och det gäller även presenter jag tänker ge bort. Man borde skriva upp direkt när man kommer på det, ha ett block i fickan eller så skriva i mobilen.
Kan det va åldern tror du? Nej, så klart är det inte det, det måste vara att vi ständigt har så mycket omkring oss, eller hur.
Ha en bra dag med kameran nu.