söndag 3 oktober 2010

Mysteriestickningen, tredje rutan!

Så, nu kommer tredje rutan.
Plocka upp lika många maskor som tidigare längs med två kanter, mittenmaskan hamnar nu liksom i "sömmen".
(Kör med dubbelt garn de första maskorna så blir det mindre att fästa och fäst också genom att "vira" om du har en ände i sömmen!) Låt öglan i hörnet vara, den ska du ha till senare! :-)
Vänd som vanligt, sticka räta maskor och gör ihoptagningarna kring mittmaskan på nästa varv. Glöm inte kantmaskorna!

Maken och jag åkte ensamma till landet på lördagen och tidigt i morse var vi ute för att få upp båten ur sjön. Det är inte gjort i en handvändning och utöver vanliga saker som båtkärra, bil och båtshake kom domkraft, spett och stege väl till pass idag.
Nåväl, jag säger inte mer om det för sedan kom barnen ut med buss och vi tog en promenad. Det var inte så där fantastiskt underbart väder men alldeles nog för mig och dottern har nya, röda stövlar.(Jag kanske har slarvat med min To-do-list och påbörjat ett på gröna fingervantar till henne...) Nåväl, vi mötte en kalkon och en katt! För att vara en så stor fågel har den löjligt liten röst men katten var desto pratsammare!
Vi gick vid Dräggsjön, namnet är inte så vackert men där är fint. Dottern (som tagit alla fotona utom på stickningen i detta inlägg) fotade det nedfallna trädet och stenbron i ett stycke över Dräggbäcken.Dotterns favoritbild är nog ändå denna; jag för mig som vanligt med stil och elegans, maken har gett upp och går åt andra hållet och sonen vet inte vartåt han ska gå...(Ingen idé att klicka på bilden, det blir inte bättre ändå!) :-D

7 kommentarer:

Mia stickar sa...

Spännande att följa stickningen fast jag inte stickar!

Rosenvante sa...

Trodde du lärde ut nått danssteg till sonen.

Veronica sa...

Ja det ser helt klart ut som någon sorts dans.. Mycket tjusigt =)

Annelis hantverk sa...

Spännande följetong på stickningen!
Vackra bilder från en härlig dag i höstens tecken!
Ha det bra!

Renée sa...

Bilden på er tre är ju helhärlig! Ha det bäst och lycka till med stickningen, låter som hebreiska i mina öron...

Emmagjord sa...

Mystiken tätnar. Jag kan inte säga att jag är jätteförvånad över vad tredje ledtråden består av, men jag har än så länge inte en susning om vad det kommer att bli. Att vrida och vända på min stickning och söka nya perspektiv hjälper inte heller.

The Willow Fairy sa...

Härlig bäck - älskar bäckar.