onsdag 13 oktober 2010

Inspiration från arbetskamrat

Jag har några handarbetande arbetskamrater.
En av dem har varit hemma några dagar sjuk och hade stickat och kommit på flera skoliga saker. Bäst var nog avmaskningen; hon hade avmaskat en sjal genom att fortsätta med kantmaskorna och så sticka ihop den sista av de tre med den maska som skulle avmaskats. På så sätt fick hon en kant längst med hela sjalen, fiffigt, eller hur?
Jag måste prova det....
Då kan jag också visa för jag undrar just om någon förstår det jag just skrev... :-)

14 kommentarer:

Unknown sa...

Men så avmaskar jag.
Du kan nog virka du med.
Kram Gina

Veronica sa...

Nej jag hängde inte med, jag behöver bildinstruktioner =)

Humlan sa...

Först förstod jag INGENTING! :-)
Men när jag läst två gånger till så gick det upp ett ljus. Låter som en bra metod, jag ska testa den någon gång.

AnJa sa...

Näpp, här trillade polletten inte ner. Ser fram emot bildbeskrivning :-)

Bluewhiskey sa...

Bw= gapar som en fågelholk, kliar sig i huvudet och fattar ingenting. Hm.................

Renée sa...

ÖÖÖÖÖH! Lite förvirrad som vanligt!

Lilli sa...

Tror jag förstår hur du menar :) Ett smart sätt att avmaska sjalar! Alltid kul att utbyta sticktips.

BiZen sa...

Roligt med nya tips och ideer!
Ser fram emot din beskrivning.
//BiZen

Anita Tørmoen sa...

Her må det bilder til:D

Maritas Maskor sa...

..äähh...jag väntar nog på beskrivningen... :-)

Therese sa...

Nej jag förstår i n g e n t i n g. Väntar ivrigt på bild!

mary-ann sa...

är på tok för trött för att tänka klart :p

mary-ann sa...

maila meg på:
norskan68@live.se

så skickar jag min adress :))

trevlig kväll.

Dabelin sa...

Nej, jag hängde nog inte med där...