måndag 20 september 2010

Höstrusk, hörböcker och julklappar...

Jag stickar inga julklappar.
Det vill säga, jag gjorde en Baronesse beret till mamma i julas men det var verkligen undantaget som bekräftar regeln!
Jag tror nämligen inte att folk vill ha det jag gör, vilket är ren dumhet; vet flera stycken som inte stickar själva och som med längtan och vördnad talar om sockor de fått i sin barndom...
Hursomhelst, jag strävar på med min FO-plan och har gjort några små avsteg (glad-sockorna och lite ullspinning!) men har egentligen en "hidden agenda" och har fler UFOn som jag ska få förunderlig kraft att ta itu med när första vågen är avklarad!
Nu vill jag emellertid varna för några ruskigt bra hörböcker som liksom inte går ur kroppen och som inte gjorde mig glad. Mycket skickligt skrivna av John Ajvide Lindqvist. En kollega rekommenderade och dottern stämde in och jag har lyssnat på Hanteringen av odöda (riktigt ruskig, får mig att titta mig om efter zombies!) Lilla stjärna (otäck på ett annat sätt!) samt Låt den rätte komma in (sorglig och tung, den med...)

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Ruskiga, men är de spännande också? Jag gillar nervspänning nämligen, riktiga trillers eller så ska det vara dokumentärer. Hur är de här?