fredag 10 september 2010

Garninköp!

Dottern blev så glad i sina Fabelsocker att hon har bett om ett par till att ha när de gröna är i tvätten och har man råkat göra succé med något man stickat så suger bekräftelsenerven efter mera...mot garnaffären!
Dessutom håller jag på med en annan sak på listan, dotterns halsduk i Drops Delight. Jag var lite tveksam till färgkominationen, för nära varandra, men det blir ljuvligt, dimmigt och soft. Dock verkar det som att garnet är betydligt odrygare i mina händer än i någon annans.
Har kommit en bit på väg och har använt ungefär en fjärdedel av det garn jag har och om jag då mäter lite blir det en ledsam liten shorty till halsduk...mot garnaffären!
Dessutom behöver jag tröstas för bilen är trasig och det blir nog dyrt!

11 kommentarer:

Veronica sa...

Alla vet ju att man får extragarn när bilen är trasig =)

Unknown sa...

Halsduken ser jättesnygg ut. Tänkte också jag skulle komma igång och sticka en halsduk till mig, men....
Hoppas inte din bilrep blir för dyr. Brukar kunna dra iväg ordentligt.

mary-ann sa...

finns inget bättre att trösta seg med än garn...och choklad då :)

Anonym sa...

Garn är alltid rätt när det strular...och har bara positiva biverkningar!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stiko Maria sa...

Jättemysig halsduk! Dom svaga färgskiftningarna ökade "fluffigheten" :)
Jo, korta siraps-perioder är helt ok. Och den här blir inte evig heller som tur var. I helgen ska jag handla garn dessutom. Det tar nog bort en hel del sirap. :P

Iwona Eriksson sa...

Då behöver man bara nytt garn - får att det alltid fungerar som tröstmedel :)
Halsduken kommer att bli jätte fin!
Ha en skön helg!

Magganmagi sa...

Haha! Du skriver väldigt roligt!
Känner igen mig både i bekräftelsenerven och i det där med att tröstas med mera garn.
Mot garnaffären!
hihi
Mags

Rosenvante sa...

Vilken tur i oturen. :D
Tänk vilken tröstverkan garn har, tur vi funnit den trösten. Undrar hur andra gör när de ska tröstas, alltså sådana som inte köper garn och tyg?
Gillar färgerna i halsduken, så jordnära och soft.
Hoppas inte bilen blev för dyr nu bara så garnköpet inte löper iväg alldeles för mycket och kassan sinar direkt och barna får gå hungriga resten av månaden medans mamma sitter o tröstar sig med alla garninköp. :D

Sanne sa...

Så synd, att du är tvingad att besöka garnaffären menar jag. Men, ett nödvändigt ont, bara att bita ihop och få det gjort ;)

Anette sa...

Som du såg på min blogg får man köpa precis hur mycket garn som helst!