fredag 9 juli 2010

Titta! Nu kan jag, det går så bra, så bra, så bra!

Japp, nu sitter det! Nu kan jag
1) sticka i sällskap
2) delta i samtal samtidigt som jag stickar
3) ta paus mitt i ett varv och komma rätt direkt jag startar om
4) hitta och rätta till småfel som smugit sig in, ett överhoppat omslag eller en dhöpt som inte gjorts klar märker jag direkt på nästa varv (detta skrev Rosenvante till mig i en kommentar och det tycker jag egentligen är precis det som avgör 0m man kommit in i mönstret!)

Jag tror att det kommer bli en riktigt härlig scarf-sjal, har bara ett nystan så den blir inte stor men den kommer bli len som en puss och när jag blockat tror jag mönstret kommer än mer till sin rätt!Så då blev jag förstås lite sugen på att börja på något nytt, något som bara flyter genom händerna helt utan ansträngning så då blir det ett par karamellfärgade, tovade storsockor till mig själv. Underbart garn, Incawool från Hjertegarn, glider mellan fingrarna, mjukt och lätt med en liten behaglig ojämnhet i grovlek, mmm...Blixtfoto, alla tre men vad gör man när man får lust att fota på kvällen? :-)
(Behärskar sig, säger sig att det är en dag imorgon också? Inte jag!)
Enda smolket i njutbägaren med Incawoolstickningen är att stickan stinker... Otäck metall-lukt som är på gränsen till uthärdlig, ska nog slänga bort den där stickan!

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Jovisst behöver man en stickning som bara glider genom händerna! Färgerna ser ljuvliga ut (liksom sjalen)!

Therese Lestander sa...

Men visst är den där sjalen i en annan färg?...

Rosenvante sa...

Härligt tjejen, visst är det skönt när det äntligen sitter.
Ja, jag väntade bara på hur länge du skulle kunna hålla dig innan du började på nått annat också. Vilken härlig färg det var på det garnet, men hu för stinkande sticka, det får du fixa till. :D

Carola sa...

"len som en puss". Det garnet låter mysigt :)

AnJa sa...

Jag har ju svårt att förstå hur ett sånt mönster kan "sätta sig i fingrarna" Själv måst jag följa rad för rad i diagrammet och gunåde den som anropar kontrolltornet mitt i ett varv :-) Blev så sugen av era fina bilder på den här sjalen att jag skrev ut mönstret igår.