onsdag 28 april 2010

Tillbaka i selen!

Jobbat idag, det har funkat men det är alltid mer jobbigt på jobbet än vad man tror när man är hemma!

Tack för alla snälla kommentarer om mina sjalar!

Den röda är stickad i tjockt garn, jag har i vanlig oordning slängt banderollen men kanske 80 m per 50 g, jag använde nästan 100 gram och stickor 9. Tycker det är svårt att sticka med så tjocka stickor men det fyller ju bra! :-)
Beskrivningen, som jag tror att jag gjorde finns längst ned på sidan, till höger och den är egentligen oberoende av garn.

Echo flowers sjalen är jag väldigt glad åt, klappar lite på den när jag går förbi där den hänger lite obesvärat över en stol, helt apropå...
Nu har jag tagit itu med mormorsrutor, tycker att det är lite tråkigt att virka men det är till Stickhjälpens mormorsfiltprojekt, och en del restgarn går ju åt!

2 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Vilken energi du har!
:)

Rosenvante sa...

Jisses här går det undan vill jag lova.
Jag använder ganska grov virknål, så det går jättefort att slänga ihop en ruta då.
Den till höger har ett fint mönster.