fredag 5 mars 2010

Miss Marple, I presume?

Tittade in på Deisys och just idag hade de inte det garn dottern hade valt ut på nätet men hon är flexibel så jag köpte två andra färger och dessutom ett helt opåkallat nystan till. Det har inte riktigt meddelat vad det vill bli ännu, men det är ingen brådska alls! (Det är Zauberball Stärke 6, stickor 3-4.)
Köpte en rundsticka 3,0/80 cm till dottern så jag inte ska stressa henne om jag skulle vilja använda den innan hon är klar och så kunde jag inte motstå en kort en, bara 40 cm. Det verkar som om dottern med sina nätta händer trivs bra med den, så vi får se.
Maken i Växjö, dottern på Meeths och sonen spelar datorspel... sjalstickning och miss Marple för mig!

2 kommentarer:

Therese Lestander sa...

Vilken härlig garnskörd, vad härligt att ni delar hantverksintresset! Hur går det med sjalen?

Rosenvante sa...

Vad jag önskar att nån av mina 4 tjejer velat sticka. Men ingen av dem är speciellt intresserad, förutom att få resultaten av mig då. Härliga garner du fick med hem och så skön kväll du fick med stickningen i knät.