lördag 20 mars 2010

Ännu en helg!

Helgen började stillsamt igår med miss Marple och Echo flowers. Jag gillar dem skarpt! Jag har lärt mig mönstret, liksom FATTAT så det rinner på och Fame trend är behagligt att sticka med. Jag är sticklycklig! Tror att mitt upprepade rosa garn ska få bli echo flowers, också. Eller har jag bara blivit manisk?
Dottern är bortrest denna helg. Jag hoppas och tror att hon har det bra, men här är tyst och tomt...
Blomman...är en köttätare!Venusfälla, tror jag den heter på svenska. Har haft flera exemplar länge och dessutom många men aldrig sett en blomma förut. Själv tänkte jag på jordgubbar! (Jag är inte så bra på blommor, typ!)

Så har jag köpt lite garn...
Dels ett sockgarn (Ranco) som jag föll pladask för på Emlina :(det är 15% rabatt just nu) och det är mjukt och underbart och ska klappas ett tag till, medans jag stickar sjalar! Vet inte om det ska få bli lyxsockar eller något annat...Mjukt som en puss!
Och så försåg jag mig med ett sommarprojekt, jag ska lära mig väva brickband. Har sett det förut, tänkte mig typ fyra brickor att mecka med men här är tjugo! :-)
(Det är alltså INTE jag som vävt bandbiten i bild, den kom med i paketet!)
Jag har lagt till Emlina i min marginal :-)
Illsnabb leverans och fina saker!)
...och tagit bort en annan affär :-(
I den webshopen klickade jag fel i november och har sedan kommunicerat vänligt via mail sedan december men tji garn. Har dock betalat. Sista mailet från mig är inte ens besvarat. Jag har inte bestämt vad som ska stå i nästa mail men jag gör inte reklam längre! Som om någon skulle bry sig! :-)
Så:
På dagordningen idag står sortera tvätt, plocka undan, köpa present till sonens kamrat, nya byxor och skjorta/tröja till sonen (medans maken fixar ljusen på bilen), tvätta tvätten (medans maken dammsuger!) åka till min bror med hustru i kväll.
I morgon hoppas vi på att kunna smita till stugan (efter att vi veckohandlat!) för att njuta lite av vårkänslor!

7 kommentarer:

AnJa sa...

Ser ut som en helg i full fart :-)Själv packar jag just nu för ett lyxdygn i Piteå. Bad, mat och underhållning. Det behöver vi just nu! Jättebra att få tips om såväl bra som dåliga webshoppar! Det är ju en av alla positiva saker med att läsa bloggar! Man får veta vad som är bra och vad man ska undvika. Ha en skön helg!

Anette sa...

Vilken häftig växt! Om jag hade gissat en gång om da´n, resten av mitt liv, hade jag inte haft rätt;) Jag tycker du ska skriva vad den dåliga webbshopen heter så att vi inte handlar där heller. Dom behöver lära sej att ett dåligt bemötande är ingen bra affär!

Rosenvante sa...

Håller med Anette, skriv du namnet så vi vet vem vi inte ska handla vid.
Verkar som du haft fullt upp den här helgen. Hoppas det blev en liten utflyckt till stugan också. Kan ju vara bra o kolla upp hur det ser ut nu i tö-tider.

Cecilia sa...

Det har blivit en ganska lugn helg fast vi fått en del gjort. Dottern hos en kompis, sonen på disco så nu blir det hemmakväll för maken och mig!

Jag ska fundera på det där med affären som inte riktigt skött sig. I och med att det var jag som gjorde fel allra först den här gången är jag lite tveksam. De har varit snabba och bra andra gånger...jag återkommer när jag tänkt ut vad jag ska skriva i mitt nästa mail, skrivit det och fått svar.
Riktigt nyfikna kan kika på min gamla sida, http://web.comhem.se/handarbeten/ där finns de kvar... :-)

Iwona Eriksson sa...

Vilket fint garn har du köpt från Emlina! Skulle inte nyss köpa nya garner skulle slå ditt direkt! Och jag förstår din sjalfeber - det verkar som jag kan inte heller leva utan att sticka någon sjal :)

Therese Lestander sa...

WOW, vilket band, jag önskar att jag också göra så vackra band! Vilken utmaning du har framför dig!

Och visst är det spännande med att testa olika mönster i olika garnkvaliteter? Se hur skillnaden blir!

Fint sockgarn också, vad har du tänkt göra av det?

Hemskapat sa...

Vill passa på att tipsa dig och dina kreativa besökare som vill lära sig tvåändsstickning om:

Kurs i Tvåändsstickning

Bogesundsslottsvandrarhem i Waxholm 22-23 maj

Vi lär dig grunderna och att sticka olika slags mönster
med hjälp av grundmaskorna.

Kursen omfattar
Uppläggning
Räta, Aviga
Läsa mönster
Sticka fläta
Krokvarv
Krus
Ökningar, Minskningar
Djupmaska

20 platser, först till kvarn gäller!

För mer information besök
www.stickkurs.se
info@stickkurs.se

Hjärtligt välkommen önskar
Marie-Louise Ullman
&
Agneta Byers