lördag 13 februari 2010

Tom handarbetskorg, nästan...

Lite pyssel finns alltid i den, men stugan är väldigt övergiven just nu.
Vi vågade oss på att åka hela vägen ned till stugan men hade inte räknat med att vår infart var helt igensnöad.Bordet på uteplatsen i olika skepnader....
Sommar:Vinter:Utsikten från uteplatsen:(Det runda huset är en flytande bastu som står på gräsmattan hos grannen och väntar på sommaren!)
Vi gick en liten sväng på sjön men det var inga andra ute och så knakade det och då gick vi upp igen på torra land.
Det blev en skön dag, lite stickning framför brasan och sedan hem igen, kanske, kanske en tur till i slutet av veckan med sonen som kan tänka sig att sova över när det ändå är sportlov och allt! :-)

4 kommentarer:

Monica sa...

Tack för dina värmande ord på min blogg! Vi har ju tyvärr inte mormor i närheten, därav min längtan...
Vad härligt det ser ut med den runda bastun!

Unknown sa...

Jag längtar till sommaren. Nu ska jag tända en brasa och drömma mig bort.
Kram Gina

Therese Lestander sa...

Låter som en riktigt härlig dag! Vi har också varit en sväng till stugan med skotern, grillade en korv och njöt av solen som tittade fram. Jag tittade vemodigt på min flytbrygga som är snötäckt och längtade efter när sommaren kommer och jag kan sitta på bryggan och sticka!

Rosenvante sa...

Så nära sjön ni bor, måste vara ett paradis sommartid. Nu längtar man efter sköna, ljumma kvällar när man sitter ute och myser på kvällen. Går en sväng ner vid havet och ser solnedgången. Längtan efter kall öl och grillat när man jobbat i solen hela dagen. MEN vi är snart där.