lördag 13 februari 2010

Sjal i dagsljus

Lite bättre syns det hur den ser ut...
Nu har jag räknat och stått i och kommit fram till att den kommer vara 28 cm lång längst bak när första nystanet är slut och nästan 40 cm när båda är slut. I oblockat skick. Ska bli spännande att se om dessa båda beräkningar stämmer!
Min vippjasmin blommar generöst! Tyvärr så luktade det underbart om den i affären men lite mer åt det obehagliga hållet här hemma. Man måste TÄNKA "Ah, jasmin!" för att inte uppfatta doften...fel... :-(
Idag blir det en utflykt till stugan. Där är kallt men vi vill titta till och så kan man ju kanske ta en promenad. Kanske vågar man sig ut en sväng på isen på sjön, pirrande otäck känsla att veta att fiskarna simmar omkring under fötterna!
Dottern har köpt en ny kamera som ska provas och sonen har böcker i stugan som han vill ha hem. Själv tänker jag sitta i bilen och sticka på mina tröstsockar, vill inte ta ut sjalen på utflykt!
Vi har en del is här hemma också, undrar om grannen ovanpå fortsatt att vattna sina balkonglådor?! :-D
Isbilderna är tagna av dottern med nya kameran.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Oj, så långt du hunnit. Det var ju inte länge sedan du skrev om den gula biten.
Hoppas allt är bra i stugan och att det blir fina bilder som dottern tar idag.
Kollade runt vårat hus idag och inte en enda isbit fanns det. Skönt för då är det bra isolerat.

Unknown sa...

Så snabbt du stickar, den blir så fin.
Kram Gina

The Willow Fairy sa...

Jösses vilken istapp - klart man måste vattna - istappar växer alltså måste det vara en växt och dessa bör vattnas för att de ska växa...

Sjalen blir härlig. Ska bli spännande och se hur den blir när den är blockad. Riktigt vårliga färger tycker jag eller som en soluppgång.

Anette sa...

Åh vilken fin sjal! Det är ju samma garn jag har köpt. Finns det mönstrt möjligen på svenska? //anette