torsdag 7 januari 2010

Torsdagskväll

Sopplunch på Steinbrenner & Nyberg kan rekommenderas! För 87 kr fick jag god, rykande het, grön ärtsoppa och härligt bröd med smör och ost och därpå tårtbuffé! Så mycket jag kunde knöla i mig och kaffe till!

När jag kom hem var internet trasigt och det var delvis leverantörens fel men så anslöt sig vår router till protestaktionen så där fick jag lite pyssel. Lika mycket som jag hatar just det pysslet, lika obändigt mallig blir jag när det funkar igen! Haha!

Råkade nog köpa lite garn idag igen...
Ljust grått garn till en likadan mössa till som den lila jag just stickat, antingen till dottern eller mig själv, har lite idéer om passform och så garn som sonen tycker verkar spännande med kamelhår i.
Egentligen skulle jag bara ha Knit Pro-tippar för det är jobbigt att sticka sonens pansarsockar på gammal stel rundsticka.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Blev ju en riktigt lyckad utflykt.