onsdag 27 januari 2010

Onsdagen den 27 januari

Nähä, det bidde ingen snöstorm och jag fick inte kura ihop mig med filt, te, ljudbok och stickning...
Istället blev det regn och rusk och nu rasar snö och is från taket och skrämmer mig!
Har stickat lite i kväll på TEL-scrfen men jag tror inte ni skulle urskilja förlängningen, så liten är den. Men det har enbart gått åt rätt håll idag! :-)
Till helgen är det "mamma-helg" igen, bör nog förbereda mig med något trevligt och lättstickat...en "varannan-för-annan"-babymössa kanske? Ja!
Paus.
Letade upp följande glada Regiagarn: men hittade också min lilla pyttesticka som jag inte provat ännu. För liten för mössa, kanske? Eller ska jag prova? Dottern tyckte jag skulle prova att sticka miniatyrer efter att jag visat Solfjäders Youtubeklipp och jag känner att jag vill samtidigt som förväntad irritation kliar i knävecken vid tanken på de där små stickorna...
Egentligen är detta bara undanflykter, varför skulle jag inte kunna sticka vantar hos mamma? För komplicerat, typ? :-)
Är nog bara så sugen på att få sticka att jag vill göra allt på en gång!
Säkrast att jag tar en kvällsmacka nu, annars kommer jag bara påbörja något...

1 kommentar:

AnJa sa...

Du kunde gärna ha fått lite snöstorm från oss! Och min fryskollaps ger jag åxå gärna bort... Varför måste en frys gå sönder just när det är snöstorm?? Nåja, det mesta gick att rädda och är nu instuvat i Gubbens frys. Särboende är bra! Vilken läcker film!