söndag 3 januari 2010

Ha!

Trodde nog lite att jag hade tappat det...
Tiger Eye Lace Scarf gick så galant första kvällen och sedan, när jag började slappna av, så utomordentligt uselt... men nu är jag på igen.
Har stickat en rapport utan större problem!
Fyra rapporter kvar till mitten.
Beanien får följa med till mamma men den blir nog snabbt klar, kanske ska påbörja sonens pansarsockor? (Tror att det är bra för mig att ha något mer rakt på sak parallellt med spetsstickningen och att INTE börja nästa spetsprojekt förrän det föregående är klart!)

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Luris, trodde du tog riktiga balettsteg när jag såg bilden.

The Willow Fairy sa...

Bra resonerande - en av varje sort är alltid bra när man stickar - en tv-stickning, en jobbstickning och en skrivbordsstickning är vad jag brukar ha.

Cecilia sa...

Ack, den som kunde flyga sådär graciöst! Tog ett par hoppsa-steg häromdagen, mer än så blir det inte! :-D

"Jobb-stickning"? Fler än jag so stickar på jobbet?! :-)

Zandra sa...

Håller med W.F, det är bra med flera parallella stickningar i olika stilar (om man inte gör som jag och har lite för många på gång så ingen blir klar...)
God fortsättning på det nya året!

The Willow Fairy sa...

Stickar lite på rasterna. Jobbstickningen måste uppfylla vissa specifika krav - litet i formatet och enkelt i mönstret, vi är några stycken som brukar lösa korsord undertiden jag stickar också, så man måste kunna tänka på annat än sticknngen. Denna typen av stickning lämpar sig också väl på bussar och spårvagnar, för då måste jag kika ut genom fönstret ofta för att inte blir åksjuk...