fredag 29 januari 2010

Fredagen den 29 januari

Veckans arbete avslutat...fast jag hann inte allt jag bort...
Fredagsmyst har vi gjort och nu tänker jag sticka...
Ska göra färdigt bebismössan tror jag. Jag tycker pyttestickan är himla kul, den gör mig lite glad men jag är inte riktigt kompis med än. Jag har svårt att få rytm, vinkeln mellan stickorna blir en annan än jag är van vid och andra manövrer än rätstickning kostar mig koncentration.
Bara för att det är så kul att lägga upp filer på youtube (kul?!) kommer här en snutt på mina händer in action. Jag jobbar liksom mer med båda stickorna, kanske bättre?
I morgon packar jag mig i väg till min gamla mamma, hon vågar sig inte iväg till affären för det är halt och blåsigt, så hon behöver dels köras till affären, dels till havet för att få se något annat än områdets tegelväggar!

Trevlig helg!

3 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Jag känner igen tekniken i första delen av filmen, men i slutet av filmen när du håller lite mer engelskt pimpinett tedrickarvis då kände jag att hade jag hållit så hade jag nog upptäckt lite nya muskler både här och där.

Cecilia sa...

The Willow Fairy, du är verkligen uppmärksam! Jag gjorde mina två varianter men tyckte inte att det syntes på filmen...
Jag gav för övrigt upp stax efter och övergick till mina fyrkantiga stickor istället; det var som att komma hem och få en glad kram. Pyttestickan får nog vara i kuriosakabinettet...

The Willow Fairy sa...

Jag håller på med en liten mössa på magic loop nu så får vi se hur det känns - gillar strumpstickor väldigt mkt, men på bussar och annat så är rundstickor enklare