Blommorna till mamma har kommit fram nu. Det finns inte en gnutta glädje kvar i det för mig eftersom jag tycker att jag blivit ganska illa bemött. Skönt att barnen stöttat mig! Puss på dem! Maken ska få stötta mig så fort han bara kliver innanför dörren! :-)
Hoppas mamma gläds åt sina blommor, det är i alla fall det viktigaste!
Jag gläds åt mina;troligen kommer det vara amaryllisbilder i min blogg varje dag nu ett tag framöver! Så kul att spara lökar och pyssla med och så känna sig lite, lite delaktig i det underverk som sker!
Vad gäller min ambitiösa todo-lista så har jag ekonomin och sedan nästan allt det lustfyllda kvar...
So, here goes!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Jag kan tycka, att det värsta inte är att blommor inte levereras av misstag eller vad som nu kan inträffa, utan bemötandet som man kan få när man påtalar att något har gått fel. Jag är den typen som systematiskt bojkottar sådana företag som inte förstått sig på värdskap. Sushibaren på Arlanda t.ex. som skrek och i princip kastade ut oss (som var ett ganska stort sällskap och alla hade ätit middag där) när två av oss köpt en glass på McDonalds (de hade ingen efterrätt som tilltalade oss och e de kunde inte hjälpa oss med det) och återgick till de platser vi suttit på under hela tiden vi åt! Skandal!! Jag vill aldrig mer äta där, trots att sushin var fantastisk!
Fick du någon förklaring/ursäkt? 85 års dagen är ju inget man vill missa!
Tack, så skönt att någon (som inte är familj) förstår så på pricken!
Jag har, lustigt nog för mammas räkning, skickat en massa buketter från den blomsteraffären men kommer aldrig mer gå in där. Trots fina blommor.
Hade jag fått en ursäkt från början hade jag inte blivit så irriterad alls, det är väl inte så konstigt att det blir fel ibland. Men nej, i princip har både blomsteraffären och huvudkontoret föräkrat mig att de skött allting tiptop och mycket motvilligt fått ur sig att de "beklagar" när jag sagt till att det skulle vara bra med en ursäkt å företagens vägnar.
(Jag bojkottade Guppi barnkläder tills de lade ner (troligen inte pga mig!) efter att jag fick tömma fickor och väska för att deras larm reagerade på min biblioteksbok...och det enda expediten fick ur sig var att jag borde lämnat boken på biblioteket...häpnadsväckande!)
Personalen påSushibaren verkar ju också ha missat lite av poängen; nöjd kund kommer tillbaka! Trist att bli så illa bemött!
Jag gör likadant, dåligt bemötande eller behandling blir bojkott direkt. Jag talar om det för alla också, så de vet hur de behandlar sina kunder. Självklart påtalar jag när nått går bra också och lovordar affären. De bör lära sig att det gäller att ge ett fint bemötande för det är så bra PR för affären och det kostar så lite.
Åh, jag trodde att det bara var jag som höll på sådär! Nu visar det sig att jag har minst två medsystrar!
Nu känns det faktiskt bättre! Tack!
Man kan utstå mycket om man får en ärligt menad ursäkt i efterhand. Jag borde bli bättre på att tala om när jag inte är nöjd. Det får bli ett nyårslöfte. Hmmm, de börjar bli ganska många, borde nog göra en lista. Underbara amaryllisbilder! Gärna fler! Jag skulle vara oerhört stolt om jag lyckades övervintra dem.
Skicka en kommentar