tisdag 29 december 2009

Tisdagen den 29 december, Lisa i GP!

För alla som inte prenumererar på denna tidning; ut och köp! :-)

TODO-list:

Städa toa!
Hade en avlägset bekant som brukade säga att om man skulle få gäster och inte hann städa skulle man i alla fall städa toan (så långt är jag med, vanligt hyfs, typ!) för på toa är enda stället gästerna är ensamma och kan med att titta sig noga omkring... VARJE gång jag städar på toaletten när någon ska komma tänker jag lite på vilken typ av vänner denna person hade eller hur hennes världsbild såg ut och så tänker jag trotsigt att mina vänner får stå ut med tankräm i handfatet... och sedan städar jag klart!

Ringa blomsteraffären och fråga vart blommorna mamma skulle fått på 85-årsdagen tog vägen?
Har skickat en del blomsterbuketter men aldrig varit med om liknande. Bäst att hoppa lite upp och ned innan jag ringer så jag inte blir för arg.Laga till en smarrig lunch.
Matlagning är inte min bästa gren, varken särskild road av att laga till eller äta och brukar inte lyckas så bra heller, allt kanske hänger ihop?Betala räkningar, jag vet exakt var de är, liksom bankdosan, planning ahead! ;-)
Tråkigt...

Umgås med J och S!
Trevligt!

Strunta i lådorna och röran!
Användbar talang, partiell, tillfällig blindhet!

Göra färdigt bebissockorna!
Skicka regnbågshjälmen!
Nysta mitt fina lingarn, jag har en plan...tror jag!
Börja på dotterns beanie!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Morgonpigg är du också, så listan. Hm, var hämtar du all kraft och energi? Jag är totalt slut, ska gå en långpromenad med Ines och sen får jag se vad jag orkar och vill denna sista lediga dag.