torsdag 5 november 2009

Torsdagen den 5 november, innan jobbet

Snart ska jag spärra Bloglines på den här datorn!
Det blir bara fler och fler saker jag vill göra, kan inte värja mig! Min lilla överskådliga TO-DO-LIST börjar bli lång som en arm och jag arbetar aldrig med min utmaning, sitter bara och funderar på annat...

Men kanske var det någonstans det som jag ville skulle hända? Jag knuffades bort från "enbart-sockor-spåret", en värld av andra spännande saker har öppnats och efter Baronesse Beret är jag beredd att göra nya försök med beskrivning på engelska.

En helt urtjusig disktrasa vill göra entré här! (Hittade den underbara länken hos StitchOrDie .) Och jag måste bidra med en mormorsruta också. (Nåja, det ska väl gå fort i alla fall!)



Och nu måste jag verkligen börja den här dagen!

2 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Utmaningen ligger lite efter. Jag har flera idéer till inlägg om utmaningen, men det krävs liksom att något händer med själva stickningen också. Så mkt annat att göra, ull och julklappsstickning främst.

Men det bästa med utmaningen var att man provade på något nytt och insåg att det inte var så förskräckligt farligt. Eller var det bästa att man hittade några fler bloggar att följa. Inte alla - jag har inte varit på bloglines på länge, får bara panik av att sitta flera timmar framför datorn utan att sticka en maska. Men det rättar till sig efter jul.

Cecilia sa...

Ja, och visst hinner vi ändå?! Och det är kul med alla bloggarna! Jag är ju ganska ny på detta så det blev ju expressfil in mot skojiga, intressanta bloggar, slapp liksom leta!