tisdag 17 november 2009

Tisdagen den 17 november; fler trasiga Knit Pro

Köpte nya stickor i går, 3,5 mm Knit Pro spetsar och 100 cm kabel, men den ena stickan kluven i toppen! Får nog gå tillbaka med den... Jag har dock ännu inte fått någon som brutit sig, som jag sett i flera bloggar. Kanske finns en affärsidé där någonstans; att tillverka som Knit Pro Safe Keepers i titan? Ett litet rör med fiffigt lock?

Har ett protokoll att skriva men ingen lust (och inget minne av vad som sades heller, för den delen...) :-(

Har ett möte att gå på i eftermiddag, även för detta saknas entusiasm. :-(

Jag listade hela familjen på en vårdcentral nära hemma, nu kommer jag inte ens fram på telefon. På två veckor! Jag vet, svininfluensan... Överväger ändå att byta. Och hatar att jag tänker så; allt detta väljande är INTE bra för kroppen; telefonoperatör, mobiloperatör, elbolag, pensionsfond, vårdcentral, bredbandsleveratör m.m. I vissa fall har det varit gynsammast att inte välja men den dag jag som pensionär sitter och mumsar på nudlar hela veckan och känner lukten av grannens oxfilé kommer jag troligen att ångra mig. D-: (lika med supersur!)

Och slutligen har jag fått in något i ögat som ögat tror är björkpollen, så nu ser jag i kors! x-(

Sådär, så fick jag sagt allt detta! Lite kaffe, lite protokoll och sedan blir jag som en ny människa, pigg och glad! :-)

Inga kommentarer: