måndag 16 november 2009

Måndagen den 16 november

Sov dåligt i natt så jag är seeeg idag.
Har bestämt mig för att inte köpa mer garn på ett tag, i alla fall inte så mycket...
Dottern vill ha filtade sockor/tofflor i grälla färger och sådant garn har jag inte. Sonen vill ha pansarsockor i vitt och sådant garn har jag inte heller.
Just nu är det SYTYCK som gäller, har kommit i gång och för första gången känner jag flyt. Som när man första gången får tag på en duktig hambokavaljer som niger till i rätt ögonblick så att man snurrrar runt lätt, lätt och det är roligt och det gör inget att musiken är Hambostinta i kortkort.

Trots detta är jag mitt projekt liiite otrogen; på fredag ska jag skjutsa min mamma hem till henne och stanna över natten; då är det bra att ha ett arbete som nästan sköter sig själv, lite mer hederligt schottisgung; så jag köpte en rundsticka 3,5 mm med lös 100 cm kabel idag för att sticka på ett par "varannan-för-annan"- sockor med magic loop. (Jo, jag är nog i det närmaste totalfrälst! Tre par sockor tog det!)
För att utnyttja resurserna på bästa sätt kommer detta bli präktiga stövelsockor med randiga skaft!
Snart ska jag lägga mig... ZZZZZZzzzz...

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Bra med lita vant i handen också ibland. Funderar ännu över dina vantar, för jag tänkte nämligen vante först när jag såg bilden, men jag har aldrig sett vantar stickas från finger in förr, så det var nått nytt. Jag väntar med förväntan på fortsättningen.
Sov gott