torsdag 15 oktober 2009

Torsdagen den 15 oktober, kväll

Tittade in på apoteket och inhandlade ett nytt Rosa band, för mitt gamla var slut, och en rosa arméns hudsalva. Tycker det är tänkvärt att det står "Ska bara" i blindskrift på bandet.
Nu har jag emellertid börjat på nytt med vante-prototypen. Maskade av den gamla för det kan vara kul att ha men utöver att den liksom var lite ful så tänkte jag ju om kanten, så jag måste ju sticka om det i alla fall, och se till att få det att funka.
Insåg också att efter ett varv kommer nästa, dvs varv 2 möter ju varv 3 och då måste det liksom gå ihop sig. Det ska jag tänka lite mer på i morgon... otra vez...
Nu känns det verkligen mycket bättre och i fall det skulle fåna sig i ändå så har jag en plan B; det är inte ett måste att sticka från toppen och jag tror att det vore lättare (men tråkigare!) att sticka från mudden. Men man får acceptera sina begränsningar ibland. Jag måste inte absolut ÖVER varje hinder, jag kan tänka mig att gå runt, lite då och då!

2 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Försvarets hudsalva i rosa camo är ju bara för söt - den har jag också köpt. Hittar du några bra vägar runt så måste du berätta...

Cecilia sa...

Dessutom är salvan så bra, och har "alltid" funnits!
Nu jobbar jag med jobbet men jag litar på att hjärnan löser problemen åt mig medans jag tänker på annat! :-) Tycker mig höra det rasslar, så snart kommer det kanske något. Inte helt väloljat maskineri!