söndag 4 oktober 2009

Söndagen den 4 oktober KANELBULLENS DAG

Hurra!
Jag har fått min utmaning och det känns superduper spännande och kul! Jag ska koreografera! Det känns utmanande och lagom och alldeles... alldeles underbart! (...som Askungen säger!)
Så här skriver Lisa:
Din utmaning blir att KOREOGRAFERA!
Så en sockstickerska som räknar maskor på en kofta på Lindex, för att
sedan gå hem och provsticka koftans bladmönster… Snacka om att utmana
sig själv! Så hur utmanar jag dig, efter en sådan bedrift? Jag tänker
så här: Bladmönstret bevisar att du behärskar spets, och sättet du tar
dig an detta att kopiera ett mönster säger att du behärskar många av
stickningens riktningar och sätt… Ändå väljer du att sticka ännu fler
sockor? Ja, jag har ju förstått att ni sockstickerskor är lite av ett
eget släkte. Så jag väljer att utmana dig ordentligt! Jag vill att du
designar en egen stickning! Kanske ett eget sockmönster? Men hur stort
eller litet projektet i ditt mönster ska vara bestämmer du förstås
själv! Lycka till!
Så nu surrar det ordentligt i huvudet... spets, mönster, färger...
Familjen kan glömma nybakade kanelbullar, fast jag ska i alla fall göra mer äpplemos! Det blev en del i går, kokade i kastrull men då måste man ju skala och kärna ur och även om sonen hjälpte till blev det rätt ansträngande.
(Det är ljusgult och lite genomskinligt och smakar friskt fast på bilden ser det ut som äcklig sörja. Ändå är detta den bästa bilden; hur bär sig matfotografer åt?)
Idag ska det bli andra bullar av (haha!) så nu är Boschen framplockad och passertillsatsen monterad! Har inte hittat tratten än men den ska finnas någonstans!
Vilrumssockorna är klara:
Spets OCH flera färger? Strukturstickning? Fibonacchi? Flätor av aldrig tidigare skådat slag? Hm, hm, hm....

Inga kommentarer: