lördag 3 oktober 2009

Lördagen den 3 oktober

Nu har jag klickat omkring lite grand och sett vilka utmaningar andra fått... Jag anmälde mig sent så jag får vänta men är ligger i startgroparna mot.... hm, garnaffären kan väl inte vara fel? :-)

I torsdag satt jag och väntade på min son som spelar i orkester. Som en dålig mamma satt jag med öronproppar och lyssnade på en hörbok (och inte alls musiken!) och stickade. Det är intressant att se hur både unga och gamla blir fascinerade. Många tittar med ohöljt intresse och en mamma kom fram och så alldeles glad ut; så fint du stickar, så fint det blir tills jag blev generad och visade vilka riktigt fina stickor jag har!^^

Jag slår vad om att hon gick hem och letade upp stickor och garn! I alla fall vill jag tro det, för då har jag spridit lite glädje i världen! :-)

Inga kommentarer: