fredag 23 oktober 2009

Fredagen den 23 oktober, efter arbetet

... går jag ut från arbetet.
Går ett kvarter.
Går över gatan.
Fumlar i väskan efter brevet jag skall lägga på.
Vänder mig om, vet inte varför, och tittar BAKÅT, tillbaka över gatan.
Där ligger en matlåda.
Gulaschlådan?
Sist jag såg den var den i en brandgul Stadiumpåse i min vita tygpåse.
Hm...
Går över gatan, studerar matlådan noga. Lite kladdig inuti, ser jag.
Glider med blicken, åt vänster, ingenting där, åt höger, in bakom elskåpet...
och där ligger den!
Min sock! Mina stickor! Mina ändpluppar!
Garnet är av, en sticka ur men inte ens en enda maska har löpt! Den har legat ute sedan i tisdags men känns inte ens smutsig!
Bra avslutning på denna arbetsvecka!
Cecilia glad igen! :-)

3 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Vilken tur - undra vilka äventyr den sockan skulle kunna berätta om, eller så kanske det bara hade blivit en klagovisa om hur du slängde bort den och gick din väg...

Cecilia sa...

Jo, jag undrar verkligen hur det här gick till... Stod i tisdags vid spårvagnen och tittade förvånat på mina tomma armar och bestämde att jag glömt påsen på jobbet...men jag måste ju ha TAPPAT påsen.
Bra för mig att vara lite ledig nu, tror jag! Det var varit môcke ett tag...

Agneta sa...

Ja absolut skulle det vara intressant att veta resan fram tills du hittade den igen.

Försök dig på att sticka på engelska. Det är lättare än man tror när man väl börjat. Jag trodde inte heller att jag skulle fixa det innan. Du fixar det och så finns det en ordlista på Garnstudios hemsida