onsdag 7 mars 2012

Modifierad hitchhiker klar!

Lång som en stång och smal, även i blockat läge:(Den här bilden ser upp-och-ned ut, hur jag än lägger den!)
Jag har stickat sjalen i bred resår, när den inte är blockad ser den liksom plisserad ut. Jag maskade av med dubbelt garn på rätan så det blev lite stadigare och ganska dekorativt. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Den är dessutom oändligt mjuk, garnet heter Aurea och kommer från Teetee, 50% babyalpacka och 50% silke.

Okej, nu är två saker på listan gjorda...har börjat umgås med tanken att ge upp dubbelstickade mössan, ska inte fatta sådana beslut nu när jag är trött...kanske till helgen, det är en körig vecka, denna!

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Den ser fin ut, mysiga färger!

Rosenvante sa...

För mina tankar till solnedgång.
Aha, nu fick jag ett tips till hur man kan förlänga hagen för att blocka långa grejer, tack.

Margita sa...

Den ser jättefin ut och jag försöker komma på hur den är stickad, väldigt fiffigt med resåren som ger veckad effekt.