söndag 11 mars 2012

På landet utan dator

Det är både skönt att vara utan dator...och lite otäckt! Nästan det första jag gjorde när jag kom hem var att slå på datorn för att kolla mail och så.
Men jag bestämde mig också för att inte störtläsa alla bloggar, då går all min sticktid åt!
Dottern, sonen och jag har haft det bra i stugan. I går efter frukosten gick dottern ut i den svala morgonen och jonglerade lite:Idag gick vi två tipspromenader; vi var sista tre ut runt Hedegärdesjön Det var stilla och fint i skogen. På sina ställen låg isen kvar tjock mellan träden medan det var nästan torrt på vägen:Dottern hade bollarna med och det är fantastiskt att se henne promenera stigen fram medan bollarna far runt med precision. Själv kan jag med viss möda kasta EN enda boll. En liten stund!
Efter en stärkande lunch på Frölich gick vi rundan kring Skutesjön också. Där var folktomt för sista tipspromenaden där gick väl november 2011 men frågorna hängde kvar så vi fick lite att tänka på där med!

Jag har stickat också men det har just inte blivit något att skryta med, så det får nog vara! :-)

4 kommentarer:

Bluewhiskey sa...

Det är precis som du skriver, skönt och lite otäckt utan dator. Men avslappnande. Själv har jag ägnat den senaste veckan åt att stänga av hemtelefonen. Mobilen är tystare,och skulle något hända någon går det ju att nås på den. JÄTTE skönt! Väldigt snygga saker du har gjort på sista tiden förresten :)

AnJa sa...

Något jag drömmer om.. att våga vägra dator eller ffa internet några dagar. Har funderat på att ge mig en surf-fri dag i veckan. Eller två. Vi kanske ska utmana andra bloggare och köra surf-fria tisdagar :-)

Otaliga projekt sa...

Tack för förklaring, stöd och support. När jag väl "kommit loss" och igång, så visade det sig att garnet jag randar med inte räcker. Fint vá?
Jaja, det är bara att ta nya tag.

Lilli sa...

Det ser verkligen jättehärligt ut på landet. Lugnt, rofyllt och avkopplande :) Och vilken tuff och fräck sjal som du visar i inlägget från 7/3!! Ovanlig!