fredag 20 januari 2012

Tack, Marita!


Jag fick en award av Marita med fina bloggen Maritas maskor! Det är en sådan där trevlig blogg med lite av varje och mycket av handarbete! :-)

Tack för att du tänkte på mig!
Och spinna det kan alla lära sig fast sedan börjar det svåra och det är att bli bra på det. Men det är roligt nästan från första sekund. Det var i alla fall några minuter då och då i början då jag övervägde att elda upp slända och spinnrock och lägga ullen på komposten... men sedan är det spännande och roligt och rofyllt!


Nu skulle denna award vidare till 5 bloggar och det är ju så svårt...vilka ska man välja?
Hm, efter att ha funderat lite så får det bli såhär:


1) Rosenvante
Jag var så imponerad av Rosenvante och hennes blogg när jag själv började blogga att jag inte vågade kommentera...men när jag gjorde det fick jag genast vänligt gensvar! Alltid fina saker att se på och tänkvärda eller roliga eller mysiga inlägg!

2) På väg
En ganska så ny blogg där nya projekt bara brakar fram! Här pågår en del andra projekt och det är alltid läsvärt!

3) Mönsterlöst
Alilel med bloggen mönsterlöst kör just så, mönsterlöst och det är ju en konstform i sig! Just nu är det en virkad rengbågs-sjal på gång och eftersom den höjer mitt humör på avstånd undrar jag hur det kommer bli att ha den på sig?! :-)

4) Kamolini
Monica med bloggen kamolini och jag har haft, inte ett gemensamt, men likadant projekt den senaste tiden; vi har båda flyttat i vårt närområde! Det var trösterikt för mig att läsa om hennes flytt eftersom den gick av stapeln lite tidigare än min! Också en blogg med lite av varje och en hel del handarbeten! Och ett fantastiskt kakrecept! Mmmm...

5) Bland nystan & Papper
Malin med denna blogg drog i gång Sip & Knit i Göteborg och det är så trevligt! Tyvärr har jag bara varit med två gånger och kommer jag inte kunna gå under våren eftersom jag lagt träningspass på fredag eftermiddag... Roliga inlägg och vackra saker i Malins blogg. Malin är den andra av dessa 5 bloggare som jag träffat in IRL...

Så var det redan 5 stycken och ändå har jag ju så många fler fina, roliga, spännande, kämpande, stickande, spinnande bloggar kvar på min lista....

Men så var reglerna! Tacka den som givit awarden, länka till den givande bloggen, skicka vidare till 5 andra bloggar och meddela dem i kommentar. Done! :-)
(Dessutom lägger jag awarden i min lilla award-lista till höger!)

Solig dag på er allihop, hoppas det är lika fint överallt och att det varar över helgen!

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Du, nu blir jag helt tårögd. Det var det finast nån sagt om mig. Skickar över fredagskramar i massor, kolla i skyn de anfaller. Tack :)

Monica sa...

Nämen! Min lilla blogg!! Tack Cecilia!