söndag 19 februari 2023

Ännu ett avslutat projekt och en lärdom

 Jag tog itu med stora koftan!

Förata garnet köpte jag för säker 10 år sedan.

Började sticka, var inte nöjd med halskanten men stickade vidare. 

Insåg, några år senare,  att garnet inte skulle räcka, insåg att garnet inte längre tillverkades. Jagade fram två sista nystanen i denna världen.

Insåg att det var tunnare och ljusare än de första nystanen.

Randade nya och gamla garnet i själva koftan, blev bra!

Stickade om halsrigningen och blev nöjd.

Stickade ärmar smala som två sugrör.

Stickade om ärmarna,båda samtidigt, vill säga det, båda exakt samtidigt.

Mycket nöjd med, ännu knapplösa, koftan:


Här ser man mina nytvättade röda arbetsbyxor, som  bonus...

Lärdomen då? 

Jag rsndade inte ärmarna, den ena är huvudsakligen stickat i gamla och den andra i nya garnet och de är tydligt olika långa!


Jaja, tror nog koftan kommer värma och glädja ändå!


2 kommentarer:

fale artut sa...

Visst är det härligt att ta itu med saker! Ärmen är en morr-ärm, typisk att det blir så där! Men det blir nog bra värme i den ändå!

Anja sa...

Tänk att du får färdigt och det blir så fint! Min hade säket legat i en påse i skåpet och glömts bort...