torsdag 9 februari 2023

All uppmärksamhet är bra reklam

 Så sägs det ju, det är bara bra om folk blir arga på reklam för då pratar de om produkten och sedan hoppar liksom produkten ner i shoppingkorgen....fast inte i min, jag försöker liksom bara köpa det jag behöver...

I alla fall...när jag var 6 år fick jag den första vaccination jag var medveten om. Mycket stolt och av sköterskan fick jag själva sprutan med mig hem. Trodde jag då och har nog inte senare reflekterat över. Det klart att det var en leksak men jag var stolt över den.

"Sparka inte i lövhögen, då kan du få polio" sa mamma, fast sedan sa hon att det  stämde ju inte...men ändå. Och dessutom var ju jag vaccinerad. Med den blå sprutan!

Polio är en ruggig sjukdom och för mig blir det dålig smak att kalla sitt spolföretag för

Avsiktlig referens  eller historielöshet ?

Nu har jag i alla fall bjudit på gratisreklam, men skulle jag behöva spola några rör skulle jag välja annat företag av ren tjurighet!

Inga kommentarer: