fredag 6 januari 2023

Vantar och nystart med avslut

Det har varit ovanligt många påbörjade projekt men betydligt färre avslutade  den sista tiden.

I handarbetskorgen ligger många roliga och fina saker och min tanke är nu att avsluta fler än jag påbörjar. 

Först ut är samiskinspirerade vantar, ett stick-kit jag köpte från Stoorstålka någon sömnlös natt under coronans tid.

Garnet heter Siessa och jag har gjort mina vantar lite extra långa.

De blir bra idag, lite snö på marken och så hör jag vinden ryta därute i mörkret.

Sedan ska jag avsluta två par sockor, ett par blommiga vantar och en tunn scarf. Vilken rikedom!

2 kommentarer:

fale artut sa...

Rikedom var ordet. Det är bra underbart att kunna bidra till sin egen värmehållning.

Anja sa...

Vilka färger! Och så kul att hitta dig igen :-). Ja mycket blev hemklickat under sömnlösa nätter under coronans tid...