torsdag 5 januari 2023

Tebax...kanske?


 Blogglusten försvann, glimtade till, försvann igen. Nu har jag tröttnat på facebook och intagram och längtar lite efter dagbokskaraktären här...

Dessutom kan jag lägga ut allt jag stickar här, lite som ett arkiv.

Jag har förstås gjort en massa under sommaren och hösten men nu blir det årets  första projekt.

En närstående har frusna fingrar. Ullvantar hjälper inte de värsta dagarna så då inköptes elektriska handvärmare som laddas med USB-sladden. Tyvärr går de inte in i vanliga vantar.

Sååå...

Utan att tänka färdigt först började jag med mudden och avsåg att dubbelsticka själva vantpåsen grå på utsidan med blått foder... men...Lima (det gråa) och det blå (kambgarn) var (som jag visste) olika tjocka så jag byggde om idéen.

Jag stickade fodret först och sedan ytterpåsen lite större. När det var klart tovade jag yttervanten så att den ska stå emot vind och regn.


1 kommentar:

Anja sa...

Så roligt att du åxå känner dig sugen på att börja blogga igen! Jag funderade länge och gjorde upp en plan för vad jag vill med bloggen nu. Det roligaste hittills har varit att läsa tillbaka i den genom åren. Jösses vad mycket text och bilder som blir producerat!