onsdag 25 januari 2023

Nähä, det här blev jag inte nöjd med

 För kanske 4 år sedan fick jag syn den perfekta vanten, stick-kit hos Tant Kofta, Vårtecken vantar av Born to knit

Ojojoj, så fina och när jag såg att de fanns med blå bakgrund...japp, jag slog till!
Och på den smickrande bild jag tagit ser ju allt bra ut. 
Men nej.
Jag har stickat både för hårt och för löst, tummarna är som små tunnor och de är dessutom skeva.
Avmaskningen i toppen är också skev.
Och sedan hade jag fått för mig att de skulle gå att tova lite lätt men efter ivrigt gnuggande med såpa ser de mest lite tufsiga ut.
Meeen, de kommer säkert värma bra och när jag känner den goa ullvärmen kommer jag nog förlåta dem!
Och så har ju lite garnrester i en korg, läckra som karameller. Får se vad jag hittar på med dem?


1 kommentar:

Anja sa...

De ser då otroligt vackra och perfekta ut på bild så försök att förlåta dem!