tisdag 8 mars 2022

Det handlar om hälar, igen

 Jag skrev tidigare om hälar, men det inlägget blev aldrig klart. Jag ville samla alla tänkbara typer av hälar, men jag stickar bara tre av dem och har inte hittat någon annan favorit.

De tre jag gör är "förkortade varv" (med kil), Fleegle heel  och så hälar med hälkappa fast från tån. Jag har hittat två beskrivningar som jag inte fått ordning på på sista hälen,  så den har jag gjort egen lösning på.

Nu ska barnen få välja varsin favorit, jag har stickat tre par till dem var och sedan ska de få berätta vilken som är bekvämast, vilken som inte kasar ned i kängan eller vad det nu kan vara!
Dottern vill ha korta skaft, sonen normallånga. Dottern valde det gröna garnet och sonen önskade svarta, vilket jag tycker är tråkigt att sticka, så han får två par svarta och så ett randigt par.

 

 

1 kommentar:

Linnéa sa...

Svart är verkligen ingen rolig färg att sticka i, så förstår att du stickade ett par randiga till sonen med 😊