onsdag 27 januari 2021

Nytt år, nytt försök...

 Jag köpte av oklar anledning ett cakenystan med bomullsgarn via internet. 

Började sticka, trivdes inte med första färgen som påminde mig om ett tuggat bugg.


Trivdes inte heller med att garnet består av fyra trådar som inte är särskilt ihoptvinnade. Färskiftningen åstadkoms genom att en tråd i taget byts ut. Fint om färgerna stämmer, fult när tuggat bugg övergår i jordgubbsrött.

Trivdes inte med beskrivningen men stickade på. 

La undan.

Påbörjade igen, men lyckades inte sticka med samma grepp och den nya delen blir hårdare, borde raskt bytt sticka, förstås.

Uppmärksammade också att jag lyckas sticka en bit med endast tre av de fyra trådarna.

Så...

Nu börjar jag från sndra änden av nystanet, stickar en enkel modell, fem delar av en sexhörning, typ. Stickar hårdare och trivs bättre med det. Kommer inte använda tuggat-bugg-delen av garnet. Ska ta med tråd  nr fyra när jag kommer dit.

Någotsånär hoppfull om  detta projekt ni




!

Inga kommentarer: