måndag 4 januari 2021

Först ut

 Precis innan jul åkte vi ett ärende  till Skene och passade på att titta till vår gamla stuga. Vi hade fina år där, när barnen var små men när det blev villaområde var det dags att flytta. Kändes helt rätt både då och nu.

Vi passade också på att besöka Kinnagarn och maken valde ut garn till en halsdauk. Ull och bomull och jag valde stickteknik, tvåfärgad patent. Lätt och fin blev den, 100 g totalt. Inte bulsig men varm. Vi är båda nöjda!

Nöjd är jag också med första amaryllisen men det är helt omöjligt att få dem att blomma till jul! Nästa höst ska jag börja i september!

3 kommentarer:

Eva Sundström sa...

Hej! Så kul att hitta ännu en blogg som är aktiv! Året som gått har verkligen varit annorlunda på många sätt. Nu får vi bara hoppas att 2021 blir annorlunda åt det bättre hållet!

fale artut sa...

Fint! Har du provat att lägga in chili, ungefär som Fefferoni? Det använder vi ofta!

AnJa sa...

Amaryllis har jag aldrig vågat mig på. Halsduken till mannen ser underbart mjuk och varm ut! God fortsättning. Ska försöka börja blogga igen. Tänkte vänta tills coronan var över men då har väl alla glömt mig :-).