onsdag 30 september 2020

Sockor till goda kamrater

 För hade vi ett stipendium som gick till en God kamrat. Vet inte om det är tidens tecken, att ingen bryr sig om sådana saker, eller om alla numera är Goda kamrater, men färre och färre nomineringar kom in och nu är stipendiet nedlagt. .(Alla elever i mina klasser är goda kamrater, även om en och annan ibland behöver påminnas bara helt lite...)

I min klass (numera heter det mentorsgrupp, men jag är ingen mentor eller pedagog, jag bär hederstitlarna lärare och klassföreståndare! :-)) finns två flickor som hela årskurs 2 uppmärksammade alla som fyllde år. Liten present, cupcake med ljus, Happy Birthday girland... Visst var det två goda kamrater med varma hjärtan? Och sådana ska alltid ha tillgång till sockor så de också kan hålla fötterna varma.

De är ungefär lika stora med lika stora fötter så jag stickade alla fyra sockorna på en gång! (Mest för att se om det gick!)

Garnet är Drops Nord, stickorna troligen 2 eller 2,5. Hälarna med hjärtan på är nästan tvåändsstickade eftersom jag valde att binda trådarna mycket ofta...


3 kommentarer:

AnJa sa...

Sååå roligt att få höra av dig igen! Jag kämpar på med att blogga oftare och det går väl sådär :-). Sticka 4 sockor på en gång låter rasande invecklat, men fina blev dom!

fale artut sa...

Stickningen får vänta lite, men det ser underbart ut. Tack för dina inlägg!

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Åh vilken fin och omtänksam gåva till ungdomar som själva är omtänksamma mot sina klasskamrater!