onsdag 8 april 2020

Blogglusten

Ja, tänk så ivrigt jag bloggade ett tag, och nu är lusten inte riktigt där.
Men, snabb sammanfattning av min tillvaro.
Jag har det bra!
Jag och mina när och kära.
Vi knallar på i corona tider  och ingen är smittad eller visar symptom.
I slutet av mars övergick vi till digital undervisning och från och med 15 april ska jag sitta hemma och arbeta. Ganska mycket bekymmer där, många nya tankar att tänka på mycket kort tid.
Vid stugan har mycket hänt, bäcken är flyttad och istället för mörk granskog inpå knuten har vi nu en liten trädfällning, asp, rödek, bok, lind, oxel och fylldblommigt fågelbur. Och 50 plantor Aronia!
Och så har jag stickat en sjal till en kollega som går i pension till våren
Det är Echo flowers i Drops Kidsilk, jag är väldans nöjd!

3 kommentarer:

fale artut sa...

Det är skönt att höra att ni har det bra, härligt att se våriga sysslor!
Det räcker att försöka få ordning på tillvaron i nuläget, sköt om er!

AnJa sa...

Så ljust och fint det måste bli! Ja världen är inte densamma. Vi alla mår åxå bra men Gubbens dotter med familj i England har haft det. Nu är de tack och lov friska igen. Man får tänka på ett helt nytt sätt i dessa tider och det är inte lätt. Jag tror tyvärr att det blir långvarigt speciellt som allt görs för att undvika att för många blir smittade. Men fullt förståeligt! Vi måste ju klara sjukvården. Vi har hittills 1 dödsoffer i Skellefteå. En 80+ man. Men visst är man orolig för sina nära och kära! Ha en fin påsk! Sjalen är underbar!

AnJa sa...

Tack för din kommentar på min blogg! Hoppas att du ser det här. Det är segt. Sonen och barnbarnen var här förra veckan och fikade ute men ack så svårt att inte få gosa med dem! Vi är friska och försöker så gott det går att inte tänka på eländet. Vi planerar en fisketur till fjällen om vi pepparpeppar håller oss friska! Ha det fint! Jag är åxå i en total bloggtorka men ska försöka att skärpa mig :-).