måndag 10 februari 2020

Stormfåglar

Nej, jag vet inte vad stormfåglar är, men ordet kom för mig i morse,  när vi gick längst våra ägogränser för att kolla att inget blåst ned över någons väg. 3 ormvråkar seglade över vår mark, cirklade, kanade uppåt, gled nedåt, dök plötsligt...
Nytt syskonbarn, det åttonde, så ytterligare ett par tågsockor är klara!
Det är två till på väg och dessutom väntar fina kollegan J barn nr 2 s å jag stickar väl vidare!
Här här blåst rejält men inget som blåst sönder eller bort. En granne längs vägen fick tydligen lite plötslig hjälp att få ner stor, död, lavtäckt gran för den ligger på deras uppfart. Ingen bil under och en bit från huset.
Imorgon hoppas vi på att kunna arbeta ute med att släpa undan ris. På en del av marken som röjts ska vi plantera blandade lövträd, bygga en liten gäststuga och gräva en matkällargrop... spännande projekt!

1 kommentar:

AnJa sa...

De där skulle passa på mitt minsta barnbarn. Jag vet inte hur många gånger hon tappade sockorna sist hon var här :-)