måndag 9 september 2019

Nu har tiden hoppat kråka, igen

Allt väl med mig, skolan har börjat,  allt har gått bra. Jag har stickat, lite men idag vill jag visa mitt sockgarn.
Ull från World of wool, minns inte sorterna säkert, men lite Angelina i det vita. (Jag kommer inte köpa mer sådan ull då det faktiskt inte resulterar i ett komposterbart garn och dessutom sprider glittrande trådar över golvet.)
Nästan 240 m, 180 g, kabeltvinnat med lite för mycket snodd i singlarna och för lite i garnet...går det ens?
Jag är nöjd i alla fall, det blir nog goa sockor!

2 kommentarer:

fale artut sa...

Goa sockar, absolut!!

AnJa sa...

Åh det ser så fint och jämt spunnet ut! Tänk om jag skulle våga mig på att börja spinna igen... men jag antar att det inte är som att lära sig cykla utan jag får vara beredd på att vara nybörjare igen.