lördag 13 april 2019

Blandat skryt

Jag fyllde år häromsistens och fick fina blommor:
 Anemoner som var blandade med något som vissnat.
Sååå ljuvliga!
Snart är det påsk så jag har pyntat. Glömde min färgglada ull så detta är trådfjädrar.
I stan har vi gurkor, en åt vi upp igår.
Min syster har just flyttat och från henne fick vi en massa fina plantor som vi nu planterat.
Trädgårdsnattviol, acklejor, malvor, pion, höstfox och lavendel.
Till midsommar ska vi äta egen färskpotatis, ta mig sjuttsingen!


4 kommentarer:

AnJa sa...

Grattis i efterskott! Så fina blommor och växter! Håller tummar att ni får färskpotatisen klar. Här väntar vi på första gurkan men det är nog en vecka kvar till det är dax att sätta tänderna i den.

KataM sa...

Åh, gurka! Jag längtar så på att min första ska mogna, men den har en bra bit kvar.

Anemonerna är verkligen ljuvliga!

fale artut sa...

Grattis i efterskott. Ser vårigt ut!

Linnéa sa...

Grattis i efterskott! Vilka underbara blommor du fick 😍