lördag 9 mars 2019

Sedan sist...

...har jag varit på Fårfesten i Kil! En före detta kollega skulle dit med nuvarande kollega med god vän så vi var fyra damer som bodde i förra kollegans fina sommarhus och gjorde en heldag på Fårfesten.
Jag köpte lite garn, (Kauni), en packe förgarn, en materialsats till ett par vantar, en stor slända och härlig lanolinlotion. Kollegans kollegas vän bjöd på showen som delvis handlade om att återanvända och laga,( kära teman! ) och var verkligen både rolig, inspirerande och rörande!
Men jag tog knappt några foton!
Det var fantastiskt trevligt, både med fårfest och med väldigt fint sällskap!
Sedan har jag arbetat... Jag har betat av 20 av 26 utvecklingssamtal, jag har sedan 3 veckor tagit över en kurs som ligger extra ovanpå min redan fulla tjänst och så har jag lärarkandidat. Alltsammans roligt, men det blir mycket. 
Så nu är vi i stugan, jag har sovit 9 timmar och har påbörjat ny stickning med garn från lagret. Mönstret är Revontuli, en sjal som var i ropet när jag började sticka på det här lätt maniska sättet...
Nu doftar det kaffe  i stugan och sedan ska jag se om motorsågen vill starta!
P.S. Nu har vi vatten i brunnen men boy, oh boy som vi snålar med det!

3 kommentarer:

KataM sa...

Fårfest i Kil verkar vara väldigt trevligt. Lite långt att åka bara.

Var rädd om dig med allt jobb! Jag vet av egen erfarenhet att även roligt arbete kan leda rakt in i väggen.

fale artut sa...

En mycket fin helg önskar jag dig!
Man kan ju säga att vi har lite erfarenhet när det gäller vattenbrist och hantering av den. Man blir väldigt uppfinningsrik!"

AnJa sa...

Ont om vatten är inte kul! Vi hade det i huset här i byn där jag bodde som gift under perioder. I Gubbens hus har vi inga som helst problem men för den skull är det ju bra att inte slösa. Säger som KataM ta det försiktigt. Även jag vet vad som händer när det snurrar på för fort. Även om det är väldigt roliga saker! Du verkar i alla fall ha haft en härlig och avkopplande helg.